Series 2 - (1958-1961)
In 1958 wordt dan de vernieuwde Series 2 geïntroduceerd. Bij deze model update werd het styling department meer betrokken. De carrosserie werd wat verbreed, de kenmerkend verbreding kwam halverwege de deuren; onder de deuren kwamen sills om minder onder het voertuig in te kijken, de tank vulopening zat voortaan aan de buitenkanten, de spoorbreedte zijn verbreedt, er kwamen nieuwe kleuren, het pick-up dak kreeg de typisch bolle bovenkant en de ronde hoekraampjes, de koppeling bediening was vanaf nu hydraulisch .
Maar er werden ook zaken nu alleen nog maar gelakt en niet gegalvaniseerd alvorens samen te stellen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het motorkap frame en de deurframes. De motor werd ook vervangen (op een paar heel vroege 88" na) door een nieuwe benzine variant die een door ontwikkeling was van de in 1957 geïntroduceerde diesel motor. Deze benzine motor meet 2286cc is een OHV principe en heeft 72pk. De 2052cc diesel motor blijft ook leverbaar.
Series 2A - (1961-1971)
De Series 2A werd voor het 1962 modeljaar ingevoerd. In feite was dit nog steeds dezelfde auto als de voorganger. Echter vanaf de Series 2A komt er een letter "Suffix" achter het chassisnummer waarmee een wijzigingsserie aangegeven wordt. Vanaf dan is uit het chassisnummer dus ook niet meer het exacte bouwjaar te herleiden, maar alleen nog maar een bouwperiode. De belangrijkste kenmerken voor de 2A was dat de dieselmotor nu ook dezelfde 2286cc inhoud meet net zoals bij de benzine versie. Het vermogen van de diesel versie stijgt hierbij naar 62pk.
Door de jaren heen vinden er diverse detail wijzigingen plaats. In 1967 zijn er bijvoorbeeld nogal wat herkenbare wijzigingen waarbij het chromen spakenstuurwiel verdwijnt, het dashboard nu hoogglans zwart wordt met een startsleutel i.p.v. start knop; en er 1 aan de zijkant geplaatste ruitenwisser motor komt met kabel aandrijving. In 1968 zijn er wijzigingen i.v.m. de positie van de koplampen. Vanaf 1968 worden deze vanuit het voorfront naar de spatborden in geplaatst. Heel even met een tussen oplossing (de Bug Eye) en later zoals het ook bij de Series 3 uitgevoerd werd.
Bij de Series 2/2A komen er ook wat model varianten bij. Zo is er nog steeds vraag naar meer laadruimte hetgeen in 1962 leidt tot de introductie van de 109" Forward Control, dit is een frontstuur variant met de cabine boven de motor en een extra grote laadruimte. Hier komt later nog een 110" 2B variant van. Deze Forward Control kon overigens ook als eerste Land-Rover met de 6 cilinder2625cc IOE motor geleverd worden. Deze motor wordt vanaf 1967 ook leverbaar in de 109" standaard uitvoering. Bij de Series 2A komt er in 1968 ook een militaire "Lightweight" of "Air portable" versie die gemakkelijk uitgekleed kon worden om zo licht genoeg te zijn om met de Westland Wessex helikopter getransporteerd te kunnen worden. Deze blijft ook bij de Series 3 in productie waarbij hij ook bij het Nederlandse leger gebruikt gaat worden.